ドバイ、FIFAワールドカップの開催に向けてテレビ販売好調

1021004163

ドバイ:人気スポーツの大きな大会が開催されるとファンは大スクリーンで中継を見ようと大型TVの購入考える

FIFAワールドカップ大会の開催までに2週間をきり、サムソン、LG、ソニー、東芝、Hisense、そしてハイアールなどの巨大スクリーンTVが売り上げを順調に伸ばしている。

人気のあるモデルは45″から65″の間のサイズで、販売業者は55″モデルが良く売れるだろうと予測している。

「販売業者にとっては書き入れ時である。ラマダンの時期と重なることもあり、人々はちょうど試合が放映される夜中中起きているのである。」ドバイの電気店Jacky’s Electronicsの最高執行責任者Ashishi Panjabi氏は語る。

同氏はUHDTV(超高精細画像テレビ)としても知られる4Kテレビのような大型TVが売れていて、大きなモールでTVメーカーがたくさんの映画やイベントを開催している。

「カーブドUHDTVへの注文も見られるが、価格が高かく、また、ワールドカップまでに十分な在庫を確保できないと思われる」と語った。

Jacky’s Electronicsは少なくとも45%の売り上げ上昇を見込んでいる。

電気店Emax最高経営責任者のNeelesh Bhatnagar氏は、4月に開催されたGitex Shopper Spring 2014IT電子機器の展示会)とその後にドバイで開催されたIPL(インディアン・プレミア・リーグ)のクリケット大会の直後から需要が増え始めたと言う。

また同氏は「テレビ放送はどんどん高画質化していく。ワールドカップの影響で、今後1ヶ月のうちに40%の売り上げ上昇が大いに期待できるだろう。」と語った。

高級モデル

Bhatnagar氏によると、75″以上のモデルやカーブドUHDはまだ価格が高価なため、この種の機器を買い求めるのはわずかな超富裕層の顧客だけだという。

同氏は、パッケージセールや値引きも行うと言う。Emaxは、ブラジル開催のワールドカップ64試合を放映するメインチャンネルbelN Sportsに特定の大型スクリーンモデルのパッケージ販売を提案するつもりであるという。

いくつかのメーカーが既に目玉商品として最大51%の価格値下げをしている。

Sharaf DGHaierの84インチテレビを販売しており、以前は約167万円の値をつけていたが、現在は限定エディションの純金メッキiPhone5Sをつけて約80万円で販売している。

「世界のテレビ需要は安定しておりここドバイでも同じことが言えるだろう。UAEでは主に46″55″、そして65″が人気である。」と語るのはEros Groupの最高経営責任者Deepak Babani氏である。

Eros社は、ラマダンの時期と一部重なるこれから1ヶ月間のプロモーションで約50%の売り上げ上昇を見込んでいる。

ドバイ市場では現在プラズマテレビへや液晶テレビへの需要は期待できない。

Babani氏によれば、昨年好評だった32″テレビへの需要も落ち込んでいるという。昨年は32″テレビの売り上げが40%上昇したが、今年は20%以下である。

同氏は「世界的に32″パネルの生産が不足しているというが、ここドバイでは32″テレビへの需要はほとんどない」と語った。

http://gulfnews.com/business/retail/uae-retailers-see-bumper-tv-sales-ahead-of-fifa-world-cup-1.1341896

UAE retailers see bumper TV sales ahead of FIFA World Cup

  • Published: 21:09 June 1, 2014

Dubai: Major sports events always set off a scramble among fans looking to buy big-screen televisions.

With the Fifa World Cup less than two weeks away, brands like Samsung, LG, Sony, Toshiba, Hisense and Haier, among others, are seeing brisk sales.

Retailers expect 55-inch models to move quickly off the shelves, with the majority of sales ranging between 45 and 65 inches.

It is a bumper time for retailers now. As it is also overlapping with Ramadan, fans will be awake at night and that is the time when matches are on,” said Ashish Panjabi, of Jacky’s Electronics.

 He said that big screen 4K TVs, also known as ultra high-definition (UHD) TVs, have been moving now and lot of roadshows and activities are being organised by manufacturers at major malls in the UAE.

We are also getting orders for curved UHD also but it is expensive and there may not be enough quantity at the time of World Cup,” he said.

Jackys is expecting at least 45 per cent increase in sales.

Neelesh Bhatnagar, CEO at Emax, said the demand began picking up right after the Gitex Shopper Spring 2014 in April, which was followed by IPL cricket games being played here in Dubai.

I believe the telecast is going to be in high definition, so definitely, around 40 per cent more sales will happen in the next one month compared to the normal sales due to the football matches,” he said.

High end

Bhatnagar sees only very high-end customers going for screens beyond 75 inches and curved UHDs as they are still expensive.

He said that definitely there will be bundled deals and discounts. Emax will be offering the beIN Sports, the main telecaster of 64 matches to take place in Brazil, package with certain large-screen models.

Some brands have already slashed the TV prices by up to 51 per cent to lure customers.

Sharaf DG is selling a 84-inch Haier TV, previously priced at Dh60,000, for Dh29,990 plus a 24 carat gold-plated limited edition iPhone 5S worth Dh17,500.

Worldwide demand of TVs has been strong and I expect the same here also. Mainly, the demand is for 46, 55 and 65 inches in the UAE,” said Deepak Babani, CEO of Eros Group.

Demand and enquiries for smart TVs are going up in the UAE but “I don’t know whether they are using it or not,” he said.

Eros sees around 50 per cent increase in sales due to promotions during the next one month and part of that falls in Ramadan also.

There is no demand for Plasma TVs in the market right now and even LCD TVs are very low.

Even the most popular model of last year — 32 inch — is selling very low, Babani said. Last year, 32 inch TVs witnessed 40 per cent growth but it is now less than 20 per cent.

Worldwide there is a shortage of 32 inch panels but here the demand is not there,” he said.

Gulf News 6/1より引用

コメントを残す